Friss bejegyzéseim

  • etana: Néhány egyszerű ötletet én is összeszedtem, amivel védeni lehet a környezetet. Minden kis "porszem... (2012.09.28. 10:32) Környezetvédelem 1.
  • Földing Gyöngyi: @vazze...: Lehet hogy a csajok kérik majd az elérhetőségedet:) (2012.09.02. 16:09) A tökéletes férfi
  • zZz: @Sadist: igen vazze, vannak benne táncelemek, mert táncnak álcázták, hogy a rabszolgák urainak ne ... (2012.09.01. 11:29) Oktatás, ahogy én nem szeretem
  • Brain Storming: Ez így mindenről szólt, csak nem a női meg a férfi agyról... ):o) (2012.08.29. 10:07) Női agy, férfi agy
  • Spafun: Remek programokat kínálnak augusztusban és sok helyen még szeptemberben is az élményfürdők is. Szi... (2012.08.20. 10:17) Augusztusi programok

Aggodalom

2012.08.04. 06:00 | Földing Gyöngyi | Szólj hozzá!

aggódás.jpgÚgy aggódom, úgy idegesít…

„Az élet így működik: van egy “aggódáspiramisunk”, és a legfontosabb dolgok miatt aggódunk. Ha eltörik a lábunk, nem aggódunk a fejfájásunk miatt – míg a törött láb össze nem forr. A horkoló férjek csak addig irritálnak bennünket, míg a fürdőszoba lángokban nem áll.
Hogyan aggódjunk kevesebbet? Ismerjük fel, hogy stresszünket a fejünkben létező szabályok irányítják. Amint félreteszünk néhány szabályt, vagy megszabadulunk tőlük, rögtön nem bosszankodunk annyira, amikor az élet nem veszi figyelembe a szabályainkat.
Tudatosan eldönthetjük: “Senki nem fogja a napomat elrontani.” Kiegyezhetünk magunkkal úgy, hogy: “Arrogáns bankalkalmazottak, parkolóőrök, marcona rendőrök, citromba harapott pincérlányok nem fogják a napomat megkeseríteni!” Emlékeztessük magunkat arra, hogy a világ drámai eseményeinek tükrében egy udvariatlan pénztárossal való konfliktus nem is annyira drámai!”  (Andrew Matthews – Hallgass a szívedre)

Te is aggódás mániás vagy? Tudom, miről beszélsz, én is az voltam. De hidd el nekem, ezzel erős akarattal, tudatosan lehet javítani.

Ahogy én csináltam (ha nincs terved, próbáld ki ezt, nekem segített):

  1. Ülj le és írd fel miből áll a te „aggódáspiramisod” (hogy a barátnőd mindig késik, hogy a gyereked nem lesz ötös, hogy kirúgnak az amúgy halálig unt munkahelyedről, hogy anyádnak nem ízlik majd a vasárnapi ebéd?). Szépen alulról felfelé haladva a legnagyobb aggódás forrásodig. Ez nekem azért volt fontos, hogy a kicsikkel, alulról kezdjem, legyen sikerélmény, tapasztalat.
  2. Gondold végig, mi za, amit már ki is húzhatsz, mert anniyra röhejes, hogy most ahogy elolvastad tudod, hogy már meg is szabadultál tőle.
  3. Most mindegyik mellé írd oda, mi az, ami sokkal rosszabb lenne. Például ha aggódsz, hogy nem ízlik anyádnak a levesed, gondolj arra, milyen lenne, ha olyan beteg lenne, hogy nem tudna eljönni megkóstolni a levesed. És már örülsz is, amikor megint megjegyzi, hogy túl sok benne a répa (Ja, ha most azt hiszed drága barátném, hogy nekem ez az aggódásom volt, akkor tévedsz. Ennél sokkal nagyobb hülyeségek).
  4. És innen már nagyon egyszerű. Valahányszor előjön az aggódásod, gondolj erre a másik verzióra, meglátod, már nem is lesz miért aggódj.

És ez ugyanígy működik az idegesítő dolgokra is. Várom, hogy megírjátok, hogy szabadultatok meg az aggódáspiramisotoktól!

A bejegyzés trackback címe:

https://nok40felett.blog.hu/api/trackback/id/tr504660787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: aggodalom
süti beállítások módosítása