Friss bejegyzéseim

  • etana: Néhány egyszerű ötletet én is összeszedtem, amivel védeni lehet a környezetet. Minden kis "porszem... (2012.09.28. 10:32) Környezetvédelem 1.
  • Földing Gyöngyi: @vazze...: Lehet hogy a csajok kérik majd az elérhetőségedet:) (2012.09.02. 16:09) A tökéletes férfi
  • zZz: @Sadist: igen vazze, vannak benne táncelemek, mert táncnak álcázták, hogy a rabszolgák urainak ne ... (2012.09.01. 11:29) Oktatás, ahogy én nem szeretem
  • Brain Storming: Ez így mindenről szólt, csak nem a női meg a férfi agyról... ):o) (2012.08.29. 10:07) Női agy, férfi agy
  • Spafun: Remek programokat kínálnak augusztusban és sok helyen még szeptemberben is az élményfürdők is. Szi... (2012.08.20. 10:17) Augusztusi programok

Mindenki kedvence, a palacsinta

2012.06.23. 07:48 | Földing Gyöngyi | Szólj hozzá!

1063102_pancakes___.jpgNekem hetente kétszer biztos kell csinálnom, imádja mindenki.

Sokszor csináljuk, de nem tudunk róla túl sok mindent, ezért gondoltam, kicsit utána olvasok és megosztom veletek is. Forrás a Wikipedia.

 Palacsintát már az ókori rómaiak is sütöttek, csak ők placenta-nak (lepény) hívták és csak vízből, lisztből sütötték kövön, vagy bronzpajzson (ez persze, lehet, hogy csak legenda, mert nem tudom a római hősök hogy vették volna, ha harcba indulva folyt volna a placenta a pajzsukonJ). Az a kis apró tény, hogy a pajzsuk valójából fából készült, már nem is zavarjon! Szóval akkoriban nagyon hasznos élelmiszer volt, miután sokáig eltartható volt, így magukkal vihették a férfiak. Nem is lekvárral töltötték ám, hanem hússal! Az kell a jó férfiembernek a harcban!

Valószínűleg a római légiók révén terjedt el a Duna mentén is a palacsinta. Az első magyar nyelvű palacsinta recept 1439-ből származik.

Európa szerte elterjedt, a legkedveltebb meleg tészta féle, amit persze mindenfele másképp csinálnak. Franciaországban élesztős tésztát készítenek és kisütve nyakon öntik egy kis likőrrel vagy citromos vajjal (nem is rossz ötlet!). Malajziában a pandan nevű növény levelét teszik, amitől szép(?) zöld színe lesz, és különleges édes illata. Az oroszok hajdinás, vagy élesztős-búzakorpás tésztából készítik (ilyent már kóstoltam, nekem nem jött be). Marokkóban sütnek édeset (gyümölcsös, szirupos) és sósat (spenótos vagy darált húsos töltelékkel). A mexikói tortillát mindnyájan ismerjük.

 És a Hungarikum palacsintánk a Gundel palacsinta, illetve a hortobágyi húsos palacsinta.

 Nálunk a fiúk a nutellásért vannak oda, a kicsi a cseresznye vagy eperlekvárosat is nagyon szereti. Nekem a tutti jól bevált tésztarecept, ami nem nem lesz kemény a széle és nem  is ragad le:

 20 dkg fehér liszt, 2 tojás, 3 dl tej, 2 dl szénsavas ásványvíz, 1 csipet só, ¾ dl étolaj

 És néhány töltelék, ami nagyon finom és ha van kedvem magamnak külön csinálni, meg is csinálom:

 -            Felforralom a tejet, bele a darált mák / dió és cukor, reszelt citrom vagy narancshéj., sűrű masszát főzök. Épp csak felforr, le is zárom. Langyosan kenem a palacsintába.

 -            Egy kedves ismerősöm kedvence: nutellával megkent palacsintára vékonyan banánt karikázni.  

 -            Az én nagy kedvencem: vaníliapudingot megfőzöm és még melegen beleforgatom a keményre felvert tojáshabot. Kicsit hűl, megkenem a palacsintát és megszórom még magozott meggyel. Isteni finom!

 -            A fennti csokipundingos változata, abba én nem szoktam meggyet tenni.

 Irány a konyha csajok!

A bejegyzés trackback címe:

https://nok40felett.blog.hu/api/trackback/id/tr424603161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: én palacsinta
süti beállítások módosítása