Friss bejegyzéseim

  • etana: Néhány egyszerű ötletet én is összeszedtem, amivel védeni lehet a környezetet. Minden kis "porszem... (2012.09.28. 10:32) Környezetvédelem 1.
  • Földing Gyöngyi: @vazze...: Lehet hogy a csajok kérik majd az elérhetőségedet:) (2012.09.02. 16:09) A tökéletes férfi
  • zZz: @Sadist: igen vazze, vannak benne táncelemek, mert táncnak álcázták, hogy a rabszolgák urainak ne ... (2012.09.01. 11:29) Oktatás, ahogy én nem szeretem
  • Brain Storming: Ez így mindenről szólt, csak nem a női meg a férfi agyról... ):o) (2012.08.29. 10:07) Női agy, férfi agy
  • Spafun: Remek programokat kínálnak augusztusban és sok helyen még szeptemberben is az élményfürdők is. Szi... (2012.08.20. 10:17) Augusztusi programok

Mesélni jó

2012.09.13. 00:21 | Földing Gyöngyi | Szólj hozzá!

1291969_two_hands_1.jpgÁdámkám imádja a meséket, rengeteget olvasunk el egy nap. Én viszont kezdtem megunni a Bogyó és Babócát, meg az Anna, Peti és Gergő köteteteket, elolvastunk már rengeteg népmesét, állatmesét, verses mesét, klasszikus mesét, csali mesét, stb., valami másra, különlegesre vágytam. El kezdtem böngészni az internetet, így akadtam Bernát Zsolt meséjére. Azon felül, hogy kicsim élvezte, ahogy az ujjainkkal még el is tudtuk mutogatni és is nagyon élveztem, és nagyon kedvesnek tartottam, még a felnőttek számára is. Remélem nektek is tetszeni fog!

BERNÁTH ZSOLT: A VESZEKEDŐ UJJAK

Megesik, hogy a kezünk ujjai is összevesznek. Elhiszitek, vagy sem, bizony

megtörténhet. Saját fülemmel hallottam, hogy van ilyen, és ha gondoljátok, most

elmesélem nektek. Egy nyári délutánon történt. A középső ujjam lustán kinyújtózott,

majd büszkén kijelentette:

- Én vagyok a világ közepe!

A többiek csak bámultak.

- Mi vagy te? - kérdezte a gyűrűsujj.

- A világ közepe - ismételte az előbbi. - Mindent hozzám viszonyítanak. Még

titeket is - tette hozzá, és nagyképűen kihúzta magát. A gyűrűsujj kicsit összeráncolta a

homlokát, de nem volt rest a válasszal.

- Aha - mondta. - A világ közepe. És akkor mit szóljak én? Rám aranygyűrűt

húznak, feldíszítenek, és mindenki, aki szerelmes, és házasodni készül, engem bíz meg,

hogy ezt világgá kürtöljem.

A mutatóujj mindeddig csendben hallgatott, most felnevetett.

- Gyerekek, nincs jobb dolgotok? Nézzetek rám! Észrevettétek már, hogy a ti

cicomátok, hatalmas világközepetek nem ér az égvilágon semmit, ha munkáról van szó?

A gazda engem vesz el_, ha mutatni kell valamit, ha dorgálni kell valakit, és ha

megkóstolja a krémet a tortán, akkor is engem hív segítségül. Ti csak kolonc vagytok a

nyakán, semmi más! Ezt vegyétek tudomásul.

Ezt már nem hagyhatta szó nélkül a hüvelykujj.

- Méghogy kolonc! - füstölgött. - Nekem mondod ezt, aki nélkül a gazda nem

lenne képes semmit megfogni, nem tudna kapaszkodni, és még azt se tudná megmutatni a

világnak, hogy minden rendben van? Miről beszéltek? Bár ami igaz, az igaz, van itt egy

közülünk, aki tényleg nem csinál semmit.

Minden szem a kisujjra szegeződött, aki eddig békésen aludt. Az ujjak bólogattak.

Elfelejtették már a bosszúságaikat, mert végre akadt valaki, akit közösen lehetett

szidalmazni. Felháborodva morogtak egy ideig, ám a kisujj rá se hederített az egészre.

Kényelmesen elnyújtózott, és azt álmodta, hogy egy kisgyerek kapaszkodik belé

meleg kezecskéjével, így vezeti őt az édesapja. Ennyi elég volt a legkisebb ujjacskának,és nem törődött az acsarkodó többiekkel.

A bejegyzés trackback címe:

https://nok40felett.blog.hu/api/trackback/id/tr774773846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: mese
süti beállítások módosítása