Friss bejegyzéseim

  • etana: Néhány egyszerű ötletet én is összeszedtem, amivel védeni lehet a környezetet. Minden kis "porszem... (2012.09.28. 10:32) Környezetvédelem 1.
  • Földing Gyöngyi: @vazze...: Lehet hogy a csajok kérik majd az elérhetőségedet:) (2012.09.02. 16:09) A tökéletes férfi
  • zZz: @Sadist: igen vazze, vannak benne táncelemek, mert táncnak álcázták, hogy a rabszolgák urainak ne ... (2012.09.01. 11:29) Oktatás, ahogy én nem szeretem
  • Brain Storming: Ez így mindenről szólt, csak nem a női meg a férfi agyról... ):o) (2012.08.29. 10:07) Női agy, férfi agy
  • Spafun: Remek programokat kínálnak augusztusban és sok helyen még szeptemberben is az élményfürdők is. Szi... (2012.08.20. 10:17) Augusztusi programok

APÁK NAPJA

2012.06.15. 08:52 | Földing Gyöngyi | Szólj hozzá!

Bartos Erika: Apához


Mikor leszek én is felnőtt?
Mondd el nekem, Apa!
Nem va...gyok még iskolás,
de nem is vagyok baba!
Mondd el nekem, milyen érzés
Apukának lenni?
Szeretsz-e mondd korán reggel
dolgozóba menni?
Jó érzés-e hazaérni,
megölelni engem?
Látod-e, hogy egész kicsit
ma is nagyobb lettem?
Jó érzés-e betakarni,
puszit adni este?
Maradj itt az ágyam mellett,
kérlek, ne menj messze!
Rajzoltam egy képet neked,
Te vagy rajta, nézd meg!
Én vagyok a kisgyerek és
kézen foglak Téged!
Örülsz neki? Vigyázol rá?
Mi vagyunk a képen!
Én vagyok az apukámmal,
ketten, kéz a kézben.

 

untitled.pngAhogy vicces édesapám mondani szokta „csak az anya a biztos” (amúgy tudtátok, hogy a római jog ki is mondta, hogy az apa kiléte sosem biztos?), ünnepeljük is buzgón az anyák napját. Na de mi van szegény apákkal, akik ugyanúgy szeretik a gyermeküket, mint mi anyák, sőt azt mondanám, hogy talán egyre jobban ki is veszik a részüket a gyereknevelésben. GYES-re mennek, betegszabadságra a gyerekkel, apás szülések vannak, ott vannak az évnyitón, a szülői értekezleten. Sőt én már voltam olyan anyák napi ünnepségen, ahova apuka jött el, mert anyukát nem engedték el a munkahelyérőlL.

2012. június 17-e APÁK NAPJA!

Az apák napja egy olyan nap, amit a világon mindenütt ünnepelnek, de nem egy időpontban. Magyarországon június 3. vasárnapja (sokkal praktikusabb volna Ivó napján), Angliában 9 hónappal anyák napja előtt (ez a legédesebb szerintem), Kínában az apák napja nem hivatalos ünnep, augusztus 8-án tartják. A mandarin nyelvben ugyanis a nyolcas szám kiejtése (bā ) és a apát jelentő írásjel kiejtése nagyon hasonló. Thaiföldön az épp uralkodó király születésnapjához igazodik (ezek szerint ott soha nem lehet királynő).

Apák napján az apaságot és a szülői szerepkört ünneplik, és a XX. század  elején kezdték ünnepelni.

Az ünnepnap kedvezményezője Sonora Smart Dodd volt. Apja háborús veterán volt, aki egyedül nevelte fel hat gyermekét. AZ első apák napja 1910. június 19-én volt Amerikában. A hölgy eredetileg június 5-ére szerette volna, de nem volt elég ideje megszervezni, ezért lett június harmadik vasárnapja. Az ünnepet csak 1972-ben Nixon elnök nyilvánította hivatalos ünneppé.

Az utóbbi években a kereskedelem is el kezdett alkalmazkodni az ünnephez, ilyenkor általában a műszaki cikkek és a szerszámok kereslete növekszik. Vannak más iskolák, és egyéb gyermekintézetek az ünnep előtt mindig ajándékokat készítenek (sajnos az enyémek nem ilyenbe járnak).

De miért lehet, hogy mégis kevesen ünneplik meg valóban az apák napját? Miért nem tekintik olyan fontos eseménynek, mint az anyák napját?

Javaslom, még ma üljetek le a gyerekkel és találjátok ki mivel lepitek meg az apukákat, nagypapákat.

Néhány ötlet, ami nem kerül semmibe, vagy csak alig valamibe:

-          Rajz ( a klasszikus apa meg én, nagyapa meg én, ami már-már elcsépelt, de mégis olyan hatásos)

-          Dal  (beszállhat akár anya is)

-          Egy csoki, amit be lehet csomagolni egy írólapba, amire írtok pár kedves mondatot

-          Összeírni egy lapra apa gyakran használt mondatait, anya segíthet a kommentelésben. Ezen aztán jókat lehet közösen nevetni (persze ha apa elegendő humorérzékkel van megáldva)

-          Az épp olvasni megtanult gyerek felolvashat egy kedves történetet nagyapának (tudod, belekucorodik az ölébe, ad egy puszit és belekezd)

-          Anya előkeres egy régi fotót, amit ezer éve nem láttatok már, amin apa / papa van a kisbabával (aki azóta már esetleg büdös lábú kamasz lett) és csak annyit ráír: „apa, emlékszel?”. Tutti megható pillanat!

-          Elmesélni apának / papának, mi a legkedvesebb közös emlék vele. Arról egy fénykép, vagy rajz.

Jó készülődést, legyen ez a nap a férfiaké! Írjátok meg, hogy sikerült!

A bejegyzés trackback címe:

https://nok40felett.blog.hu/api/trackback/id/tr354589745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: család férfi apa
süti beállítások módosítása